کالا ورزش- خرید و فروش لوازم و تجهیزات ورزشی

خرید و فروش به همراه مقالات ورزشی و ارائه تجهیزات و لوازم تخصصی

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

نشانه هایی که از کفش ورزشی نامناسب استفاده می کنید

دکتر مگان لیهی دکتر متخصص در زمینه نا بهنجاری های پا در موسسه مفاصل و استخوان پا در ایالت شیکاگو امریکا عنوان می کند : بسیاری از صدمات پا به دلیل استفاده از کفش های نامناسب است . اما آیا با وجود هزاران مدل کفش با کاربرد های مختلف چگونه میتوانیم بفهمیم که از کفش مناسب و یا نامناسب استفاده می کنیم ؟

 

 
برای مطالعه این مقاله به www.kalavarzesh.com مراجعه فرمائید .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kalavarzesh

ورزشکارانی که وارد سیاست و سینما شده اند

در دنیای امروز که هر انسانی بدنبال شهرت و موفقیت میگردد می توان برخی از چهره های ورزشکار را در این بین دید که دنیای ورزش برایشان کوچک بوده و پا به دنیای سینما و سیاست گذاشته اند. سیاست را می توان بزرگ ترین تریبون برای دیده شدن دانست چون در دنیای امروز کمتر کسی را میتوان دید که از دنیای سیاست بی خبر باشد از این رو ورزشکارانی که وارد سیاست شده اند نیز کم نمی باشند و روز به روز به تعداد آنها اضافه میگردد قصد داریم در ادامه به زندگی برخی از آنها و چگونگی ورود آنها به سیاست بپردازیم.

برای مطالعه این مقاله به سایت www.kalavarzesh.com مراحعه فرمائید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kalavarzesh

ایروبیک چگونه ورزشی است ؟

حرکات ورزش ایروبیک و بدنسازی اساس تمامی ورزش ها هستند .

از نظر علم پزشکی ورزش ایروبیک سیستم تنفس و قلب و عروق را آموزش می دهد تا با سرعت بیشتری اکسیژن را گرفته و به قسمت های مختلف بدن انتقال دهد . در ورزش ایروبیک عمل تنفس همزمان از راه دهان و بینی انجام شده و سبب تبادل دی اکسید کربن و اکسیژن و همچنین باعث کنترل فشار خون و قند خون شده در نتیجه کاهش وزن بدن را در پی خواهد داشت .
ورزش ایروبیک باعث تولید هورمون اندروفین در بدن شده و از بی حوصله گی و افسردگی جلوگیری نموده و باعث تمرکز ذهن و افزایش خلاقیت فکری و موجب نشاط و شادابی می شود . حرکات ورزش ایروبیک و بدنسازی اساس تمتم ورزش ها هستند . همه افراد بر این عقیده هستند که ورزش از هر نوع برای تندرستی و شادابی بسیار موثر است و کمتر کسی را می توان یافت که از ورزش متنفر باشد . اکثریت افراد ورزش کردن را دوست دارند ولی به علت های گوناگون نظیر مشغله کاری ، کمبود وقت و غیره ... از انجام فعالیت ورزشی گریزان هستند . باید این آگاهی را به افراد داد که ورزش کردن فقط انجام تمرین های سخت نیست و نیاز به زمان زیاد و مکان مناسب ندارد و می شود در خانه ، محل کار و یا پارک اصول اولیه ورزش را انجام داد .
حرکت های ورزش ایروبیک و بدنسازی بوسیله هالتر ، دمبل  و وزنه که پایه تمام ورزش ها هستند را می توان نه فقط در باشگاه ورزشی بلکه می توان در خانه نیز انجام داد . فوتبالیست ها و کشتی گیران و ورزشکاران سایر رشته های ورزشی بایستی حرکات ایروبیک و بدنسازی را به صورت آماتوری در برنامه تمرین های خود قرار داده و انجام دهند . خلبانان هواپیما های جت باید در طول روز یک ساعت حرکات بدنسازی با وزنه را انجام داده تا عضله های پا ، سینه ، شانه و گردن خود را قوی کنند تا در سرعت های بسیار زیاد در حین انجام پرواز های مانوری و نمایشی به علت نرسیدن خون به مغز دچار نابینایی موقت شده این عضلات به آنها کمک کرده و باعث گردش بهتر خون در بدن شده تا گرفتار مشکل نشوند .
تردمیل ، دستگاه سیم کش ، دمبل ، هالتر ، و وزنه جزء فعالیت های قدرتی غیر هوازی هستند که عضو جدا نشدنی در تمرینات ایروبیک می باشند که این ابزار ها در افزایش توان و قدرت عضلات بسیار مفید بوده و باعث تناسب اندام و کاهش خطر پوکی استخوان در افراد می شود . در هر سنی می توان ورزش ایروبیک و بدنسازی را انجام داد به شرطی که به صورت اصولی و صحیح انجام شود . به علت ریتماتیکی بودن ورزش ایروبیک ورزشکاران به راحتی اجرای حرکات را یاد می گیرند . بهترین سن برای انجام تمرینات ایروبیک و بدنسازی از 15 سال می باشد و کودکان نباید پیش از رسیدن به سن بلوغ اقدام به انجام حرکت های لیفت ، قدرتی و سنگین کنند . بسیاری از بانوان بر این باورند که استفاده از دستگاههای بدنسازی سبب عضلانی شدن بدن آنها خواهد شد در این راستا باید گفت که میزان عضلانی شدن بدن در ورزش بین آقایان و بانوان متفاوت است . زیرا بدن بانوان به علت اختلاف هورمونی با آقایان واکنش های متفاوتی بروز می دهد زیرا هورمون تستسترون نقش مهمی در تقویت حجم عضلات دارد و در بانوان مقدار ترشح هورمون تستسترون بسیار کم ست و تمرین با وزنه در بین بانوان چندان باعث عضلانی شدن اندام آنها نخواهد شد بلکه با انجام تمرین و برنامه تمرینی مناسب و استفاده از دستگاههای بدنسازی عضلات خود را محکم تر کنند زیرا پیش از رسیدن به دوران سالمندی بهترین ورزش برای بانوان انجام تمرینات بدنسازی و فعالیت با دستگاههای بدنسازی است تا از پوکی استخوان در دوران سالمندی جلوگیری شود . انجام تمرین های ورزشی با اجرای برنامه غذایی مناسب بسیار مفید خواهد بود .

برای مطالعه مطالب و مقالات علمی ورزشی به www.kalavarzesh.com مراجعه فرمایید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kalavarzesh

همه چیز در باره توپ فوتبال

تاریخ استفاده ار توپ به قرن هایی باز می گردد که انسانها دوست داشتند برای سرگرمی و تفریح بازی خاصی را انجام دهند .

توپ بعنوان مهمترین وسیله برای بازی فوتبال است همه 22 بازیکن و تماشاگران نگاه شان به توپ و مسیر حرکت آنرا دنبال می کنند . وقتی که توپ وارد دروازه می شود خیلی ها خوشحال و برخی ناراحت می شوند برخی بازیکنان با گل زدن توپ را می بوسند برخی با گل خوردن توپ را به زمین می کوبند در نهایت میتوان گفت توپ نمادی از عشق، نفرت، خشم و شادی در دنیای فوتبال است .
تاریخ استفاده از توپ به قرن هایی باز میگردد که انسانها دوست داشتند برای سرگرمی و تفریح بازی خاصی را انجام دهند در آن دوران بازی با جمجمه مدور انسانها و برخی حیوانات متداول بود و پس از آن با گرد کردن پوست حیوانات و یا پارچه به شکل و شمایل جمجمه جایگزین آن شد وتا این زمان فرم کروی و مدور آن حفظ و فقط جنس آنها تعقیرات فراوانی یافته است . حالا دنیای فوتبال و توپ آن به قدری پیشرفت داشته که برای هر نوع زمین بازی و مسابقه توپ مخصوص آن بوجود آمده تا بازیکنان بتوانند بهترین کارایی و عملکرد تکنیکی و تاکتیکی خود را در بازی به نمایش بگذارند .

انواع توپ بازی فوتبال


premium match ball توپ تضمینی مسابقه  : این توپ توسط فدراسیون جهانی فوتبال FIFA باید مورد تائید قرار گیرد و برای تائیدیه آن تست های مختلفی از جمله ضد آب بودن، شکل و فرم کروی آن، میزان نگهداری باد درون توپ،آزمایش سلامت و میزان کارایی هنگام حرکت توپ در هوا باید بر روی آن انجام شود . بالاترین سطح استانداردی که یک توپ فوتبال میتواند بدست بیاورد تائیدیه فدراسیون جهانی فوتبال FIFA می باشد . از این نوع توپ در مسابقات و لیگ ها و تورنومنت هایی بسیار معتبری مانند سری A ایتالیا، لایگا،بوندس لیگا،جام یوفا و لیگ برتر انگلستان که مورد تائید FIFA هستند استفاده می شود .  این نوع توپ تا حد زیادی شبیه توپ مسابقه تضمینی است اما بوسیله نهادهای استاندارد خصوصی مانند NCAA و NFHS که دو مرکز خصوصی معتبر مورد تائید و استاندارد قرار می گیرند .

Turf ball توپ چمن مصنوعی : این نوع از توپ بدلیل خشک بودن چمن مصنوعی که امکان آن می رود خراش ها و زخم هایی بر روی سطح توپ در هنگام بازی ایجاد شود دارای پوسته محکم ضخیم و مقاوم تری هستند .

Indoor ball توپ سالنی یا فوتسال : توپ مخصوص فوتسال نوعی از توپ فوتبال است که از نظر سایز بندی آن سایز 4 است ولی وزن آن با توپ سایز 5 برابر است این توپ بدلیل نداشتن پرش زیاد کمی تنبل ساخته می شود تا بازیکنان تسلط بهتری هنگام بازی بر روی آن داشته باشند و بتوانند در اندک فضا حرکت تکنیکی و تاکتیکی را بهتر انجام دهند . جنس بیرونی این گونه از توپ مقاوم تر از توپ چمن است تا هنگام برخورد با سطح زمین و دیواره سالن شکل مدور و کروی خود را از دست ندهد .

beach ball توپ ساحلی : این نوع از توپ دارای سطحی کاملا صاف و صیقل خورده و نرم هستند و از نظر سایز مطابق توپ سالنی بوده ولی وزن آن کمتر از توپ سالنی میباشد و بدلیل اینکه فوتبال ساحلی با پای برهنه انجام می شود باعث آسیب به پا و بدن بازیکنان نشود .

medicine ball توپ طبی : از این نوع توپ برای تقویت عضلات و مفاصل ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرد و وزن آنها سنگین تر از سایز سایر توپ ها است و دارای سایز بزرگتری هستند . بازیکنان فوتبال برای افزایش قدرت شوت و گلر ها برای شبیه سازی قدرت شوت مهاجمان در تمرینات از اینگونه توپ ها استفاده می کنند .

توپ های فوتبال با تکه های به هم متصل شده و کارایی مهم آن به حرکت در آمدن در هوا بدون انحراف است این تکه ها بصورت دستی و یا اتوماتیک به هم وصل می شوند . توپ های 32 تیکه متداول ترین نوع هستند اما مدلهای 26 و 18 تیکه نیز طراحی شده است . این تیکه ها در نوع سنتی بصورت تودوزی بهم متصل می شدند ولی در توپ های پیشرفته و مدرن امروزی توسط پرس اینکار انجام شده و باعث کروی شدن توپ و گردش بهتر توپ و ضد آب بودن آن می شود و مواد اصلی تشکیل شده در ساخت توپ از جنس pvc و pu هستند که ماده pvc ماده ای مقاوم تر و با طول عمر بیشتر نسبت به pu است . از ماده pvc برای ساخت توپ های مناسب تمرین و یا سالنی و خیابانی استفاده می شود ولی از ماده pu به جهت لطافت و نرمی بیشتر برای ساخت توپ های مخصوص مسابقات که قدرت واکنش سریع و کنترل مناسب خوب و در ضمینه ضد آب بودن نسبتا بهتر از pvc هستند بکار می رود . هر دو این مواد دارای قابلیت های منحصر به خود بوده و هر یک در نوع خود بهترین مواد محسوب می شوند. برای خرید توپ فوتبال کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kalavarzesh

چگونگی طراحی و ساخت باشگاه بدنسازی خانگی

بسیاری از دوستداران ورزش بدنسازی و تناسب اندام تجهیزات بدنسازی مدرن و بسیار گرانقیمتی را خریده ولی پس از مدت زمان کوتاهی تمام وسایل و تجهیزات بدنسازی آنان تبدیل به موزه ای از لوازم باشگاهی قدیمی شده است .

اگر از هیاهو و شلوغی و سر و صدای سایر اشخاص و یا از دستگاههای آلوده و کثیف باشگاههای بدنسازی رنج می برید . اگر وقت و نوع رسیدن شما به باشگاه در کیفیت تمرین شما در طول هفته تاثیر منفی می گذارد واگر از پرداخت شهریه به باشگاه کلافه شده اید به طوری که از برخی دستگاههای بدنسازی در باشگاه استفاده نمی کنید وقت آن رسیده که یک باشگاه بدنسازی کوچک اما با قابلیت بالا در منزل خود احداث کنید . بسیاری از دوستداران ورزش بدنسازی و تناسب اندام تجهیزات بدنسازی مدرن و بسیار گران قیمتی را خریداری کرده اند ولی پس از مدت کوتاهی تمام وسایل و تجهیزات آنان تبدیل به موزه ای از تجهیزات باشگاهی قدیمی شده است .
یک باشگاه بدنسازی خانگی بازده و راحتی بسیاری دارد ولی این ویژگی در رابطه با همه اشخاص صدق نمی کند . برخی اشخاص با دیدن فضای اجتماعی باشگاه به تمرینات خود مشتاق تر می شوند این گونه افراد تمرین در کنار دوستان خود را بیشتر می پسندند . چنانچه شما جزء این دسته از افراد نیستید ایجاد بک فضای باشگاهی بدون سر و صدا در منزل بهترین گزینه خواهد بود .
راه اندازی یک باشگاه بدنسازی خانگی هزینه بسیار زیادی ندارد . بیشتر افراد هزینه زیادی را جهت خرید دستگاههای هوازی می کنند در مواقعی بودجه ای را که می توان با آن 3 دستگاه تردمیل با کیفیت خرید صرف خرید یک دستگاه بدنسازی خیلی مدرن و با استاندارد ضعیف می شود در صورتی که امروزه در باشگاههای بدنسازی همچین دستگاهها و تجهیزات به ندرت پیدا می شود . برای شروع راه اندازی یک باشگاه بدنسازی خانگی در آغاز، کار را با خرید دستگاهها و تجهیزات اصلی شروع و سپس به مرور زمان با توانایی قدرت خرید خود تجهیزات باشگاه خود را تکمیل کنید . پدید آوردن یک فضای دلچسب ورزشی از مهمترین اجزاء طراحی و ساخت باشگاه خانگی است . مکان قرار گرفتن تجهیزات بدنسازی باید به نحوی طراحی شود که اشتیاق به تمرین را در شما بوجود آورد . ایجاد این فضای باشگاه بدنسازی خانگی خود را بر طیق علایق شخصی خود در نظر بگیرید زیرا که با ورود به محل ورزشی شخصی خود برای رسیدن به موفقیت در تمرین  خود تلاش مضاعفی خواهید کرد .
ست هالتر و پلیت ها (صفحه ای فلزی) از اصلی ترین وسایل یک باشگاه بدنسازی محسوب می شوند زیرا که پایه بسیاری از حرکات اصلی بوسیله هالتر انجام می شود . تمرینات هنگامی سبب پیشرفت می شوند که حرکات و تمرینات هر چند کم اما مفید و با کیفیت انجام شوند نتایج شگفت انگیزی در پی خواهند داشت .
چند نمونه از حرکات و تمریناتی که میتوان با یک ست هالتر انجام داد .
تمرینات پاها : اسکوات،لانژ و ددلیفت ها
تمرینات کمر : بالا کشیدن هالتر و پاورکلین
تمرینات کتف : پرس پشت گردن و پرس میلیمتری
تمرینات سینه : حرکت پرس بر روی نیمکت بدنسازی
تمرینات دست ها : پرس بر روی نیمکت بدنسازی و کرلینگ های دو سر بازو

امروزه به آسانی میتوان انواع مارک ها و برند های هالتر را پیدا کرد ولی بهتر اینست که از میله هالترهای رایج در المپیک استفاده کرد . زیرا از مقاونت و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند . میله هالتر های المپیکی دارای طولی در حدود 2/12 سانتی متر هستند . وزنه هایی را خریداری کنید که در اطراف آنها دارای نوار لاستیکی باشند تا اگر مجبور به انداختن ناگهانی وزنه ها به زمین شدید نوارهای لاستیکی موجب ایمنی و سهولت این فرایند خواهند شد .
جهت بهره بردن بیشتر از ست های میله هالتر، وزنه ها و نیمکت بدنسازی پیشنهاد می شود که از نیمکت هایی که برای باشگاههای بدنسازی طراحی و ساخته شده اند استفاده کنید به این دلیل که نیمکت های غیر باشگاهی از مقاومت و دوام کمتری برخوردار هستند در برخی موارد مشاهده شده که اتصالات این گونه نیمکت ها از قبیل پیچ و مهره ها باز و یا در اثر فشار خم و بد فرم شده اند . نیمکت هایی را انتخاب کنید که دو تکه هستند زیرا اگر تمریناتی را انجام دادید که نیاز به درگیری عضلات در زاویه های مختلف هستند نیمکت های شیب دار و دو تکه کمک فراوانی به شما در اجرای حرکت خواهند کرد .

رک از قسمت های مهم چیدمان باشگاه بدنسازی خانگی است . این ابزار می تواند بزرگترین و با ارزش ترین وسیله در باشگاه بدنسازی محسوب شود . مانند نیمکت بدنسازی در زمان خرید رک آنرا از نوع باشگاهی تهیه کنید زیرا که به یک ابزار بسیار مقاوم در باشگاه خانگی خود برای قرار دادن وزنه ها نیاز دارید . برخی از افراد تصور می کنند به علت محدودیت فضا نباید از رک استفاده کنند . ولی این افراد آگاه نیستند که در تمرین های سنگین در حرکت های مخصوص پاها ،سینه و حتی شانه یاری نگرفتن از رک مانع از اجرای حرکت صحیح خواهد شد و از جهتی نکات ایمنی باید حتما لحاظ شود . در زمان انجام تمرین انفرادی حتما از قرار گرفتن هالتر بر روی چنگک های رک اطمینان حاصل کنید . رک هایی موجود هستند که دارای میله بارفیکس بوده و امروزه محصولات متنوعی از رک در بازارهای تجهیزات بدنسازی یافت می شود .

از دیگر اقلام مهم در ساخت و طراحی باشگاه بدنسازی خانگی سطح کف فضاء آن است که باید کاملا پوشیده شود تا باعث این شود که عمر دستگاههای بدنسازی شما بالاتر باشد . در صورتی که کف فضای باشگاهی شما به خوبی پوشیده باشد صداهای دستگاهها که تولید می شوند به سختی از باشگاه شخصی شما خارج خواهد شد . کفپوش هایی را انتخاب کنید که از جنس فوم تولید شده و به صورت پازل به همدیگر قفل شوند این نوع از کفپوش ها دارای دوام و عمر بسیار بالایی بوده و مقروت به صرفه هستند .
دمبل ها جزء کاربردی ترین ابزارها در باشگاههای بدنسازی هستند برای شروع منایب است از ست دمبل تا وزن 16KG استفاده نمائید . امروزه در بازارهای ورزشی دمبل هایی عرضه می شوند که پتانسیل ارتقاء وزن و یا کاهش وزن را دارا هستند که میتوان تا 25KG سنگین تر شوند که در مقایسه با ست های 6 الی 12 تایی فضای کمتری را در بر می گیرند .
گاهی تصور می کنیم که در باشگاه بدنسازی خانگی داشتن نردمیل ،اسکی فضایی،دستگاه دوچرخه ثابت هر سه ضروری نباشد به طور مثال پیش از آغاز تمرینات بدنسازی با چند دقیقه قدم زدن و یا دویدن بر روی تردمیل بدن خود را گرم کنید اما مرتکب این اشتباه نشوید . شما یک باشگاه بدنسازی درست کرده اید پس اولویت اول شما تمرین با دستگاههای بدنسازی است و تمرینات هوازی اولویت بعدی شما محسوب می شود . امروزه روش های نوین بدنسازی توصیه می کند که تمرینات هوازی و بدنسازی در چهار چوب حرکت های بدون وزنه در بدنسازی را مخلوط کنید با این روش با یک تیر به دو نشان شلیک کرده اید . کش TRX فضای بسیار کمی را در باشگاه بدنسازی خانگی شما اشغال می کند و میتوان آنرا به آسانی در قسمت های فوقانی رک آویزان کرد و از حرکت های متنوع بوسیله آن استفاده کرد . افزودن یک کیسه بوکس به فضای باشگاهی خود این امکان را به شما می دهد که از تمرینات پر استرس و نفس گیر لذت برده و آنرا در نقطه ای نصب کنید تا بتوانید از زاویه های مختلف به آن ضربه بزنید . دستگاه دوچرخه ثابت علاوه بر انجام تمرینات قلبی عروقی فواید دیگری هم دارد . رکاب زدن بر روی دستگاه دوچرخه ثابت در کنار نگاه کردن به برنامه مورد علاقه تلویزیونی و یا گوش دادن به یک موسیقی پر هیجان از لذت بخش ترین قسمت های ورزشی هوازی می تواند باشد .
اطمینان حاصل کنید که از برنامه صحیح تمرینی استفاده می کنید . برنامه تمرینی شما باید دارای حرکت هایی باشد که هنگام تمرین قسمت های مختلف بدن و عضلات را درگیر کند تا سبب رشد و حجم گیری عضلات شود . تلاش کنید که از تکنیک های مناسب بهره مند شوید به خاطر داشته باشید که شما انفرادی ورزش می کنید برای شروع بهتر است چند جلسه در باشگاههای بدنسازی عمومی زیر نظر یک مربی بدنساز با تجربه تمرین کرده تا تکنیک های صحیح و لازم را آموزش دیده و سپس به تمرینات انفرادی خود در باشگاه شخصی خود بپردازید .


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kalavarzesh

در هنگام تمرین ورزشی چه لباسی بپوشیم ؟

بسیاری از افراد دوست دارند در هنگام تمرین  ظاهر خوبی داشته باشند .

 

در بین اکثر مربیان ورزشی یک بحث مشترک وجود دارد و آن  قانون پوشیدن لباس ورزشی مناسب است . بسیار مهماست هنگامی که برای تمرین به باشگاه ورزشی میروید لباسی را بپوشید که هوا را به راحتی از خود عبور داده و قابل انعطاف باشد تا در حین تمرین احساس راحتی داشته باشید .بسیاری از افراد دوست دارند در هنگام تمرین ظاهر خوبی داشته باشند در صورتی که راحتی  و سایز بودن لباس در حین تمرین بسیار مهمتر از زیبا و مد بودن لباس است .  با در نظر گرفتن چند نکته مهم میتوانید یک لباس ورزشی مناسب رابرای تمرین انتخاب کنید . به طور مثال جنس لباس ، نوع پارچه و آب و هوایی که لباس برای آن طراحی و ساخته شده است برای تمرینی که قصد انجام آنرا دارید بسیار مهم است .
نخستین فاکتوری که باید به آن توجه داشته باشید جنس پارچه لباس ورزشی است . دقت داشته باشید که اگر پارچه لباس از الیاف مصنوعی ساخته شده است به پوست بدنتان اجازه تنفس را بدهد و عرق را از بدنتان به آسانی دفع کند که اگر این قابلیت را داشته باشد در زمان تمرین دمای بدنتان را تنظیم کرده و باعث خنک شدن پوست شما می شود .از هر لباسی برای تمرین استفاده نکنید به طور مثال لباس هایی از جنس پلی استر و پلاستیک همانند لباس های ساخته شده از الیافت طبیعی همچون کتان ، به بدنتان مجال تنفس نمیدهند و عرق و گرمای حاصل از تمرین  ممکن است زمینه ساز حساسیت پوستی شود .
لباس هایی از جنس بامبو و پشم برای مقاصد خاصی تولید می شوند و کاربردهای خاص خود را دارند به طور مثال این لباس ها بوهای حاصل از عرق بدن را کاهش داده و یا از بین میبرند و درمواقعی  که نمیتوانید پس از تمرین استحمام کنید این توع از لباس ها بسیار کارآمد هستند . استفاده از لباس مناسب میتواند تفاوت قابل توجهی بین داشتن تمرینی مفرحبا تمرینی رنج آور داشته باشد . عدم استفاده از تجهیزات مناسب ورزشی ، عامل اصلی صدمات ورزشی است و زمینه ساز تاثیر ناخوشایند در تمرینات خواهد شد
خرید یک لباس ورزشی مناسب سبب می شود که انگیزه تان برای تمرین کردن بالا برود . این مهم است که از لباسی استفاده کنید که در بدنتان آزاد و راحت باشد ، در نظر داشته باشید لباسی که استفاده میکنید تا حدی آزاد باشد که بتوانیدبه راحتی تمرینات ورزشی خود را انجام دهید نه اینکه سبب شود تعادل خود را از دست داده و اختلال در تمرینتان شود.اگر در برنامه تمرینی خود دویدن و استفاده از دوچرخه ورزشی را دارید از پوشیدن شلوار های گشاد و بلند خودداری کنید زیرااحتمال دارد در پدال دوچرخه گبر کرده و باعث آسیب دیدگی در شما شود .
در فصل زمستان میتوان آز تی شرت های ورزشی آستین بلند و یا از گرمکن ورزشی استفاده کنید که کمک میکند بدنتان را گرم نگه دارید . اگر در فضای باز که هوا سرد است ورزش میکنید میتوانید شلوار کشی یوگا پوشیده و روی آن لباس ورزشی به تن کنید پوشیدن چند لایه از لباس سبب محافظت و گرم ماندن دستها و پاهایتان می شود . در فصل تابستان نیازاست از لباسی استفاده کنید که گشاد و آزاد باشد تا به راحتی هوا را عبور دهد .
یکی از اصول مهم در تمرین ، استفاده از لوازم و تجهیزات جانبی ورزشی در تمرین است . هنگامی که در هوای گرم تمرینمی کنید استفاده از کرم ضد آفتاب ، کلاه ورزشی خنک و عینک آفتابی برای محافظت از پوستتان امری ضروری است  .داشتن یک پوشش مناسب برای پاها میتواند تضمین کننده ایمنی و سلامت شما باشد . پوشیدن یک کفش ورزشی مناسب میتواند تفاوت میان احساس راحتی و شادابی شما در حین تمرین و درد ناشی از پوشیدن کفش نامناسب را تجربه کنید .دور انداختن کفش ساییده شده سبب سرعت گرفتن تمرین شما می شود . اگر قصد خرید کفش ورزشی مناسبی مخصوصا انجام تمرینات ورزشی خود دارید ، حتما پیش از خرید آنرا پوشیده راه بروید با آن بپرید و حتی بدوید تا مطمئن شود که از همه نظر پاهایتان در آن راحت است . همواره لباس ورزشی و یا کفش ورزشی را انتخاب کنید که مطمئن هستید با آنهااحساس راحتی و امنیت می کنید همه ما آگاه هستیم که شاید لوازم و تجهیزات ورزشی شاید کمی گران باشد اما در عوضاطمینان داریم که این تجهیرات اختصاصا برای امر ورزش ساخته و طراحی شده اند تا در هنگام نمرین ورزشی  تا حد ممکن احساس امنیت و راحتی داشته باشیم .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kalavarzesh

نقش چمن های مصنوعی در ورزش فوتبال

با افزایش دانش و پیشرفت هایی که امروزه در تولید چمن مصنوعی بوجود آمده است باعث آن شد که استفاده از چمن مصنوعی جایگزین چمن طبیعی شود .

در ورزش فوتبال بازیکنان همواره تماس های بسیاری با سطح زمین دارند و حرکاتی مانند دریبل زدن،تکل کردن و سر خوردن از جمله حرکات اجتناب ناپذیر در بازی فوتبال است . با افزایش دانش و پیشرفت هایی که امروزه در تولید چمن مصنوعی بوجود آمده است باعث آن شده است که استفاده از چمن مصنوعی جایگزین چمن طبیعی شود .
در سال 2005 فدراسیون بین المللی فوتبال جهان فیفا FIFA و فدراسیون فوتبال اروپا یوفا UEFA استفاده از چمن مصنوعی را در زمین های فوتبال به طور رسمی در دنیای فوتبال مورد استفاده قرار دادند . پیش از آن تحقیقات بسیاری راجع استاندارد های کیفیت چمن های مصنوعی مانند اصطکاک ، احتمالات آسیب دیدگی بازیکنان ، سرعت گردش توپ در زمین ،خواص فیزیکی اتصالات چمن ،نحوه گردش توپ بر روی چمن مصنوعی و همچنین تحقیقاتی از نظر صرفه اقتصادی آن صورت گرفت . نتایج تحقیقات و بررسی های صورت گرفته این بود که استفاده از چمن مصنوعی در ورزش فوتبال محدودیت زمانی نداشته و مستقل از جوی و آب و هوایی می باشد . از دیگر عوامل استفاده از چمن مصنوعی در فوتبال معماری نوین در ساخت استادیوم های فوتبال است که امروزه اکثر استادیوم های فوتبال مسقف ساخته می شوند در حالی که در چمن های طبیعی در این گونه استادیوم ها نمی توانند به اندازه کافی از هوا و نور خورشید بهره مند شوند .
در چمن های مصنوعی بسیاری از هزینه ها مانند تهیه بذر ، کاشت و کود ، آبیاری چمن و اصلاح چمن وجود ندارد در حالی که در چمن های طبیعی تمام این کارها و هزینه ها باید انجام شود . از مزایای چمن مصنوعی استفاده همیشگی از آن است در صورتی که در چمن های طبیعی لازم است که بعد از هر بازی به زمین استراحت داده شود . چمن طبیعی تنها در سال 350 ساعت قابلیت استفاده و بازی را دارد با توجه به اینکه برای 2 ساعت بازی در چمن طبیعی باید 24 ساعت برای تنفس و استراحت زمین چمن در نظر گرفته شود . در صورتی که از چمن مصنوعی می توان تا 4000 ساعت در سال به طور مفید استفاده کرد . در زمین های چمن طبیعی در هنگام آبیاری و مواقع بارندگی شدید زمین قابل استفاده نمی باشد در حالیکه این قبیل محدودیت ها بر روی زمین چمن مصنوعی وجود ندارد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kalavarzesh

بدنسازی و تاریخچه آن

برادران ویدر صنعتی را پایه گذاری کردند که تا امروزه پابرجاست آنها موسسین IFBB یا همان فدراسیون جهانی بدنسازی بودند .

آغاز رشته بدنسازی به یک قرن پیش بازمی گردد . اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم مردم علاقمند به انجام فعالیتهای بودند که با قدرت فیزیکی و زورآزمایی در ارتباط باشد . از لحاظ قدرتی ، فعالیت هایی مانند وزنه برداری و پاورلیفتینگ که تاریخچه ای دو هزار ساله از روم باستان داشته و میراث دار سربازان رومی و الهه های قدرت آن زمان بودند  بدنسازی آرام آرام جایگاه خود را پیدا کرد .
اوژن ساندو آلمانی نخستین فردی بود که اقدام به شناساندن این رشته ورزشی جدید به مردم نمود . ساندو که مورد علاقه مردم بود شروع به پایه ریزی و تعریف رشته بدنسازی و نشر آن در مجلات انگلستان کرد . ساندرو با برگزاری مسابقات بدنسازی در لندن که با استقبال بسیاری از مردم روبه رو شد بیشترین تاثیر را برای شناساندن این ورزش به جهانیان داشت . ساندرو را میتوان پدر بدنسازی نوین شناخت و این ورزش را ساندرو نام گذاری کرد .
دو فرد یهودی کانادایی بنام برادران ویدر صنعتی را پایه گذاری کردند که تا امروز پابرجاست آنها نخستین موسسین فدراسیون جهانی بدنسازی با نام IFBB بودند .
برادران ویدر به کشورهای چین و روسیه و مصر با اندک سرمایه نا چیز برای تبلیغ این رشته ورزشی سفر کردند . جو ویدر از طریق نگارش مطالب بدنسازی در مجلات نیز به تبلیغ این رشته می پرداخت مجلاتی مانند muscle and fitness و shape man s fitness را با نام جو ویدر شناخته می شود . این دو برادر شروع به تولید وسایل و تجهیزات بدنسازی از قبیل هالتر و غیره کردند . در همان هنگام مجله دیگری بنام نیرو و سلامت توسط باب هافمن به چاپ می رسید که بیشتر تمرکز بر پاورلیفتینگ داشت . برادران ویدر و باب هافمن در سال 1948 میلادی مسابقات univers champion ships را برگزار کردند .
درآن دوران مسابقه ای با نام آقای امریکا برگزار می شد که میتوان گفت لاری اسکات از اولین بدنسازانی بود که به یک الگو در این رشته تبدیل شد .
اسکات تمایل زیادی به آشنایی با باب هافمن داشت اما مورد بی اعتنایی از جانب وی قرار گرفت و به سمت ویدر تمایل پیدا کرد .
برادران ویدر در سال 1965 میلادی با ادغام دو مسابقه IFBB و آقای امریکا مسابقات MR. OLYMPIA را بنیان نهادند تا برنده برندگان در این مسابقه معلوم شود .
نامگذاری مستر المپیا به طور کاملا اتفاقی زمانی که لاری اسکات و جو ویدر در حال صحبت بودند از روی توشته ای بر روی یک ظرف شیشه ای الهام گرفته شد .
لاری اسکات به مدت دو سال متوالی قهرمان مستر المپیا شد و سپس خود را در این مسابقات بازنشسته کرد . پس از اسکات سرجیو الیوا کوبایی تبار با استعدادی شگرف تا دهه 1970 میلادی سایه سنگینی بر این مسابقات افکنده بود . در این زمان جنگ ویتنام اتفاق افتاد اما مسابقات با وجود تضاد های فکری نسبت به جنگ در جامعه ،همچنان به کار خود ادامه می داد .
در این حال و هوا یک جوان اتریشی الاصل در انگلستان به نام آرنولد شوارترزنگر استعداد فوق العاده ای برای جذب مخاطبان این رشته ورزشی داشت . جو ویدر از این استعداد اطلاع یافته بود و با وعده معروفیت و حضور در فیلم های سینمایی هالیودی توانست آرنولد را به آمریکا بیاورد .
آرنولد افسانه ای برنده 7 دوره مسابقات مستر المپیا شد . آرنولد ورزشکاری که بیشتر از خود ورزش بدنسازی معروف و مشهور شد . آرنولد در زمان ریاست جمهوری جیمی کارتر با یکی از اقوام آن ازدواج و قدم در راه سیاست گذاشت و تا فرمانداری کالیفرنیا پیش رفت . وی  در چندین فیلم سینمایی از جمله ترمیناتورها حضور داشت اما نخستین فیلم وی در هالیود هرکول در نیویورک نام داشت .
امروزه مسابقات اصلی بدنسازی زیر دو نام
joe weider s olympia fitness and perfor mans wekkend
و
arnold sport festival
شناخته و برگزار می شود .
مسابقات مخصوص بانوان فیتنس فیگور نام دارد با این تفاوت که فیتنس در بر گیرنده بخشهایی از ورزش ژیمناستیک نیز است .
بدنسازی تنها ورزش کردن نیست . قسمت مهم هر ورزشی مفاصل و ماهیچه است اما در کنار آن تغذیه ، استراحت ، خواب و تمرکز اهمیت بسزایی دارد به نوعی ورزش کردن دقیقا زندگی کردن است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kalavarzesh

چرا رشد عضلانی نداریم


👈افراط در تمرینات هوازی

👈تمرکز بر روی ۱عضله

👈تمرین بیش ازحد

👈انجام ندادن کششی

👈نداشتن استراحت وخواب

👈عدم مصرف کربوهیدرات و پروتئین

جهت مطالعه مقالات بیشتر به سایت کالا ورزش مراجعه فرمایید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kalavarzesh

چطور بفهمیم به کدام ویتامین بیشتر احتیاج داریم

چطور بفهمیم به کدام ویتامین بیشتر احتیاج داریم

ویتامین A🔸 مشکل بینایی

 

ویتامین C🔹بی حالی، درد عضلانی

 

ویتامین D🔸پوکی استخوان

 

ویتامین E🔹کم خونی

 

همچنین چهت مطالعه مقالات ورزشی بیشتر می توانید به وبلاگ اصلی کالاورزش مراجعه نمایید

 

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kalavarzesh