انواع تردمیل

اگر بخواهیم یک دسته‌بندی کلی برای تردمیل انتخاب کنیم، به‌طورکلی انواع تردمیل در دو نوع دستی و موتوری تولید می‌شوند. در تردمیل های دستی حرکت توسط خود ورزشکار انجام می‌شود و این تلاش از سمت خود فرد صورت می‌گیرد. اما در مورد نوع فضای استفاده از این دستگاه‌ها نیز دسته‌بندی اختصاصی انجام می‌دهیم. می‌توانیم بگوییم که انواع تردمیل در نوع تردمیل خانگی، تردمیل باشگاهی و تردمیل پزشکی تقسیم‌بندی خواهند شد که هرکدام کاربرد خاص خود را خواهند داشت.

تردمیل

تردمیل های خانگی

تردمیل های خانگی را به‌نوعی تردمیل های اقتصادی می‌گویند زیرا این نوع وسیله در بازار با قیمت مناسب به‌وفور یافت می‌شوند از طرفی قابلیت تا شوندگی داشته و در محیط‌های بسیار کوچک نیز قابل‌استفاده خواهند بود. این‌گونه دستگاه‌ها دارای فواید بسیاری نیز هستند ازجمله

  • قیمت ارزان
  • استفاده و حمل آسان خصوصاً در فضاهای بسیار کم
  • دارای امکانات پیاده‌روی و تمرینات هوازی با ویژگی‌های زیاد

تردمیل های باشگاهی

این وسیله همان‌طور که از نام آن مشخص است برای باشگاه بسیار مناسب بوده و دارای ویژگی‌ها و کیفیت به نسبت بالاتری خواهند بود و مشخصه کیفیت در آن‌ها به‌نوعی تولید قطعات با تراکم بیشتر است ازجمله تسمه، جنس محکم‌تر قطعات و همچنین ظرفیت تنظیم قدرتی موتور در دور بالا و دور پایین را شامل می‌شوند. این مدل به نسبت مدل‌های ساده خانگی گران‌تر خواهد بود زیرا امکانات بیشتری ازجمله تحمل وزن بیشتر، SDS یا اثر ضربه‌گیر، تنظیم شیب بیشتر تا حدود 25 درجه که خود به‌نوعی شبیه یک پیاده‌روی در کوه خواهد بود، نمایش ضربان قلب و در برخی موارد دیگر دارای برنامه‌های خودکار از پیش تعریف‌شده است و همه این ویژگی‌ها را در نمایشگرهای LCD و LED خود دارا می‌باشد.

تردمیل های پزشکی

این دستگاه‌ها همان‌طور که کاملاً مشخص است در تست پزشکی ازجمله بازتوانی قلبی می‌توان استفاده کرد. تردمیل های پزشکی دارای استانداردهای خاص برای درمان بیماران قلبی عروقی و یا کسانی که دچار بیماری‌های ام اس می‌باشند در مراکز درمان، پزشکی و فیزیوتراپی بسیار کاربرد دارند. از مشخصه‌های اصلی این دستگاه تحمل وزن‌های بالا تا حدود 200 کیلوگرم و قدرت موتوری بسیار بالا می‌توان اشاره کرد.

 

خرید تردمیل باکیفیت تضمین‌شده از سایت کالا ورزش